środa, 3 lipca 2013

SERNIK JAGODOWY



Piękny, filetowy sernik o smaku jagodowym. Mimo, że jest tradycyjnie pieczony, konsystencją przypomina sernik na zimno. Możemy do niego użyć jagód leśnych, świeżych lub mrożonych (trzeba je rozmrozić przed dodaniem do ciasta) lub borówki amerykańskiej, licząc się z tym, że sernik nie będzie tak intensywnie filetowy. Upiekłam go zgodnie z przepisem znalezionym w najnowszym numerze gazety „Gotuj krok po kroku”, ale podobny widziałam też na wielu blogach. Polecam!
 
  • 250 g kakaowych herbatników
  • 100 g masła
  • 4 jajka
  • 1 kg twarogu sernikowego
  • 250 g cukru
  • 1 i ½ opakowania cukru waniliowego
  • 2 i ½ łyżki mąki
  • 300 g jagód
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 330 g śmietanki 18%
  • 2 i ½ łyżki cukru pudru

Herbatniki zmielić lub drobno pokruszyć i wymieszać z roztopionym masłem.
Tortownicę o śr. 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Masą ciasteczkową wyłożyć dno i boki formy, dobrze ją dociskając. Tak przygotowaną tortownicę wstawić do lodówki na ok. 30 min.
Twaróg zmiksować razem z cukrem, 1 opakowaniem cukru waniliowego, mąką, sokiem z cytryny oraz jagodami. Gdy składniki się połączą, wbijać kolejno jajka, cały czas miksując. Masę serową wyłożyć na schłodzony spód miasteczkowy. Piec przez 60 min w temperaturze 1800C.
Schłodzoną śmietankę zmiksować z cukrem pudrem i ½ op. cukru waniliowego na gładką masę. Po 60 min pieczenia na sernik wylać polewę śmietankową, równomiernie rozprowadzić i piec jeszcze 10 min.
Upieczony sernik chłodzimy w lodówce.

6 komentarzy:

  1. Obłędny ten sernik. Muszę powiedzieć że nabrałam na niego ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne sernik, super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki, a jagodowego jeszcze nie jadłem. Musi być pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jagodowego jeszcze nie jadłam, ale z pewnością by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik jest przepyszny(jadłam go) polecam wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam ten serniczek na wczorajszy deser - zrobił go mój szwagier - był smaczny baaaaaardzo, cała nieduża tortownica zniknęła w mgnieniu oka, warto go piec, polecam :)

    OdpowiedzUsuń