piątek, 12 lipca 2013

PLACKI Z KASZY MANNY




Przyznam szczerze, że zaciekawił mnie ten przepis. Robiłam już kiedyś placki z kaszy manny uprzednio gotowanej na mleku, a tutaj wystarczy ją jedynie zalać mlekiem i odstawić, aby napęczniała. Zrobiłam trochę po swojemu i efekt był bardzo fajny. Placki są pulchne i delikatne, więc pewnie nie raz jeszcze do nich powrócę.

  • 1 szkl. kaszy manny
  • 1 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2 łyżki cukru
Kaszę zalewamy zimnym mlekiem i odstawiamy na ok. 30 min, aby napęczniała. Po tym czasie dodajemy do niej żółtka, cukier i cukier waniliowy. Miksujemy. Jeśli masa będzie zbyt gęsta możemy dodać łyżkę mleka, a jeśli zbyt rzadka łyżkę mąki. Białka ubijamy na sztywno i delikatnie mieszamy z masą. Na rozgrzanej, nieprzywierającej patelni smażymy niewielkie placuszki na złoto z każdej ze stron. Podajemy z ulubionymi dodatkami: posypane cukrem pudrem, z musem owocowym lub dżemem.

Inspiracja stąd.

5 komentarzy:

  1. Ale piękne wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie je zajadam :)))) zrobiłam kilka z rodzynkami, z cynamonem, doskonale komponują się z lodami truskawkowymi, wyglądają i smakują jak biszkopty, coś pysznego ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne!!! Moja córa pod wrażeniem wielkim byla( ja sama tez). W naszym jadłospisie zastąpią naleśniki na stałe prawdopodobnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne! Szkoda tylko ze mój chory syn nie chce ich nawet spróbować a napewno by mu zasmakowaly... Polecam!

    OdpowiedzUsuń