sobota, 27 lipca 2013

KRUCHE CIASTO Z AGRESTEM I BEZĄ




Zrywałam agrest na kompot kiedy otrzymałam informację o przyjeździe gości. Miałam dwie godziny na przygotowanie czegoś słodkiego do kawy, całą miskę pięknego, czerwonego agrestu i przepis na ciasto agrestowe pod ręką. Nie przewidziałam tylko, że ciasto z tak grubą warstwą owoców powinno postać kilka godzin, aż wystygnie i stężeje. W rezultacie goście dostali pyszne, piękne ciasto na ciepło, z wypływającą masą agrestową. Mimo tych utrudnień wszystkim bardzo smakowało. A pozostała część ciasta, któremu pozwolono odstać swoje była oczywiście równie pyszna, tylko o wiele lepiej się prezentowała. Upiekłam je w formie do tart o średnicy 24 cm i ciasto kruche wyszło mi dość grube, dlatego radzę je piec od razu w nieco większej. Na pewno przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom kwaśnych smaków. Polecam!

Ciasto:
  • 350 g mąki
  • 3 żółtka
  • 200 g masła lub margaryny
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa agrestowa:
  • 700 g agrestu (u mnie czerwony)
  • ¾ szkl. cukru
  • 1 budyń śmietankowy lub waniliowy
Beza:
  • 3 białka
  • ¼ szkl. cukru

Ciasto: Wszystkie składniki łączymy i zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i schładzamy w lodówce przez ok. 30 min. Formę do tarty lub tortownicę o średnicy ok. 26 cm smarujemy masłem lub wykładamy papierem do pieczenia. Wyklejamy ciastem dno i boki i pieczemy przez 15 min. w piekarniku rozgrzanym do 1800C.

Masa agrestowa: Agrest lekko podsmażamy z cukrem a następnie miksujemy blenderem. Proszek budyniowy rozrabiamy w 3 łyżkach wody, dodajemy do agrestu i zagotowujemy. Masę wykładamy na podpieczony spód.

Beza: Białka ubijamy na sztywno pod koniec ubijania dodając cukier. Wykładamy na agrest, wyrównujemy i pieczemy przez 30 min w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1700C.

Przepis z delikatną modyfikacją pochodzi z gazetki „Najlepsze ciasta”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz