poniedziałek, 22 lipca 2013

FASOLKA SZPARAGOWA PO BRETOŃSKU




W moim ogrodzie zaczął się sezon fasolkowy. Fasolkę szparagową, a szczególnie żółtą uwielbiamy, więc zawsze z utęsknieniem wyczekuję jej pierwszych strąków. Jadamy ją na wiele sposobów, choć najczęściej w wersji klasycznej z bułką tartą przyrumienioną na masełku. Na pomysł podania jej w sosie po bretońsku wpadłam rok temu. Tym razem zrobiłam aż z dwóch porcji. Wyszło bardzo smacznie i treściwie. Polecam!
 
  • 70 dag żółtej fasolki szparagowej
  • 20 dag kiełbasy śląskiej lub zwyczajnej
  • 10 dag wędzonego boczku
  • 1 duża cebula
  • 1 mały przecier pomidorowy
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka przyprawy typu Vegeta
  • pół pęczka natki pietruszki
  • 1 łyżka mąki
  • 100 ml śmietany
  • 2 szkl. wody
  • sól, pieprz,
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • olej

Fasolkę płuczemy, odcinamy końcówki i kroimy w 2-centymetrowe kawałki. Zalewamy 2 szklankami wody, dodajemy Vegetę, cukier, ziele angielskie, liść laurowy i gotujemy do miękkości fasolki (pod pokrywą szybkowarową 4 min na poziomie soft). 
W tym czasie cebulę, kiełbasę i boczek kramy w kostkę i kolejno przyrumieniamy na oleju. Dodajemy do fasolki kiedy będzie prawie miękka razem z przecierem pomidorowym. Dusimy przez kilka minut aby smaki się połączyły. 
Mąkę mieszamy ze śmietaną i wlewamy do fasolki, zagotowujemy, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem, posypujemy pokrojoną natką pietruszki. 
Podajemy na ciepło z pieczywem jako samodzielne danie.


    Fasola w letniej odsłonie
Warzywa Strączkowe - edycja letnia

6 komentarzy:

  1. Genialne! Zapisałam sobie już przepis i zrobię na pewno :) Bardzo lubię fasolkę szparagową, ciekawa jej jestem w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie pomyślałabym nigdy, by zrobić zwykłą szparagową tak po bretońsku! dziękuję za pomysł :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze lubiłam klasyczną fasolkę po bretońsku, ale taka wersja też może być super, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, muszę wypróbować :) Zapraszam do mnie ( http://kuchenneinspiracjerudej.bloog.pl/ )

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszna, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fasolka przepyszna , robiłam kilka razy , przepis rozpowszechniłam wśród koleżanek w pracy, im też smakowała.

    OdpowiedzUsuń