sobota, 27 lipca 2013

OGÓRKI Z PRZYPRAWĄ DO GRILLA




Kolejna sałatka z ogórków, którą w tym roku robię po raz pierwszy. Zaintrygowała mnie ta przyprawa do grilla. Nie trzymałam się jednak wiernie przepisu i intuicyjnie złagodziłam nieco smak zalewy, która wydawała mi się zbyt ostra jak na nasz gust. Gdyby jednak ktoś chciał skorzystać to w oryginale było: 4,5 szkl. cukru i 2,5 szkl. octu a reszta bez zmian. Całość wygląda bardzo obiecująco. Z tej porcji zrobiłam 12 słoików o pojemności 500 ml.

  • 4 kg ogórków
  • ½ kg cebuli
  • ¾ szkl. soli
  • przyprawa do grilla

Zalewa:

  • 6 szkl. wody
  • 3 szkl. cukru
  • 1 ½ szkl. octu
  • 2 łyżki gorczycy
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 5 liści laurowych
  • ½ łyżeczki kminku
  • ½ łyżeczki pieprzu ziołowego

Ogórki myjemy i kroimy w centymetrowe plastry. Cebulę obieramy i kroimy w półksiężyce. Mieszamy z ogórkami, zasypujemy solą i zalewamy 9 szkl. zimnej wody. Mieszamy i odstawiamy na 3 godziny.
Po tym czasie warzywa odsączamy i wkładamy do słoików. Do każdego słoika wsypujemy po ½ łyżeczki przyprawy do grilla.
Składniki zalewy zagotowujemy i lekko studzimy. Zalewamy słoiki z ogórkami i dobrze zakręcamy.
Pasteryzujemy ok. 7 min.

Przepis znalazłam w gazetce PP – Przetwory i nalewki.

1 komentarz:

  1. uwielbiam takie dodatki do potraw z grilla i aż żałuję, że sezon się już skończył. Same potrawy też oczywiście lubię. Niestety z elektrycznego grilla potrawy nie smakują tak samo w moim przypadku. Mam jednak nadzieję, że czasem szybko minie i znów wróci piękna pogoda. Ogólnie na stronie https://polgrill.pl/ sprawdzam sobie to, jakie grille są teraz popularne, ponieważ na przyszły sezon razem z żoną chcemy kupić coś nowego i ciekawego, co umili nam wiosenno-letnie wieczory. Dzięki temu będziecie mogli spokojnie sobie skorzystać z pysznych potraw.

    OdpowiedzUsuń