czwartek, 25 lipca 2013

POTRAWKA Z PIERSI KURCZAKA Z KALAFIOREM I MASCARPONE




Inspirację do tego dania znalazłam na wieczku serka mascarpone, którego używałam do tej pory jedynie do ciast i słodkich kremów. Zrobiłam trochę po swojemu i muszę przyznać, że wyszło rewelacyjnie! Kruche mięsko z kurczaka w przepysznym sosie z kalafiorem. Gorąco polecam!

Danie to dedykuję mojej siostrzenicy Julce, która uwielbia mięsko w białym sosiku i wybitnie przyczyniła się do jego powstania. Jednocześnie dziękuję Ci Juleńko za to, że zechciałaś spędzić u nas kilka dni wakacji;) Pozdrawiamy!

  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 1 mały kalafior
  • 1 średnia cebula
  • 1 serek mascarpone 250 g
  • pęczek koperku
  • przyprawa do kurczaka
  • 1 łyżka mąki
  • sól, pieprz
  • 3 łyżki oleju

Kalafior dzielimy na różyczki i gotujemy na pół-twardo w osolonej wodzie przez ok. 15 min.
Piersi z kurczaka kroimy w średnią kostkę i posypujemy przyprawą do kurczaka.
Na oleju lekko szklimy cebulę pokrojoną w drobną kostkę i dodajemy do niej piersi. Obsmażamy z wszystkich stron, zalewamy 1 szklanką wody i dusimy pod przykryciem ok. 10 min.
Mąkę mieszamy z serkiem mascarpone, dodajemy do potrawki, mieszamy i dusimy razem kolejne 5 min.
Na koniec dodajemy drobno posiekany koperek i różyczki kalafiora. Podgrzewamy razem.
Podajemy do ryżu lub makaronu.

1 komentarz:

  1. Obiad był pyszny! Polecam. Tylko zamiast przyprawy do kurczaka użyłam ziół Prowansalskich soli i pieprzu. ;-)

    OdpowiedzUsuń