czwartek, 10 października 2013

SOCZYSTA PIERŚ Z KURCZAKA PIECZONA W RĘKAWIE




Pierś pieczona w rękawie jest niezwykle soczysta i aromatyczna, a jej przygotowanie zajmie nam zaledwie chwilkę (nie licząc czasu marynowania i pieczenia). Do marynowania możemy dodać dowolnej, ulubionej kompozycji ziół lub skorzystać z mojej propozycji. Gorąco polecam!

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • ½ łyżeczki słodkiej papryki
  • ¼ łyżeczki soli
  • sok z ½ cytryny
  • 2 łyżki oleju
  • 2 gałązki tymianku

W miseczce mieszamy pieprz ziołowy, paprykę, sól, sok z cytryny i olej. Tak przygotowaną marynatą nacieramy mięso i wkładamy je na co najmniej 1 godzinę do lodówki.
Po tym czasie mięso wyjmujemy z marynaty i przekładamy do rękawa do pieczenia. Na każdym kawałku układamy gałązkę tymianku. Worek dobrze zawiązujemy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 2000C na 30 min.

23 komentarze:

  1. uwielbiam taką pierś:) to prawda jest bardzo soczysta i aromatyczna:) świetna na obiad lub jako wędlina:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robiłem w Marynacie Staropolskiej z ziołami prowansalskimi.Naprawde polecam,pyszne soczyste mięso :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam w marynacie staropolskiej z ziołami prowansalskimi i rozmarynem, bo nie miałam pieprzy ziołowego ani papryki akurat. Wyszła bardzo soczysta i miękka ale smak bardzo delikatny. Miałam dwie podwójne piersi, może to za mało przypraw (1 marynata). Tylko jak to podgrzać, żeby nie wyschła?. U nas każdy je o innej porze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proporcje przypraw w przepisie są podane dla 2 pojedynczych piersi, więc dla podwójnej porcji rzeczywiście należałoby je zwiększyć, aby smak był wyrazisty. Gotowej marynaty nie używałam, ale myślę, że na opakowaniu powinna być informacja dla jakiej ilości mięsa należy jej użyć. Z podgrzewaniem nie mam doświadczeń bo zwykle przygotowuję te piersi tuż przed podaniem. Myślę, że jeśli zostawi się je w worku i w niewielkiej ilości sosu, który się z nich wydobył w czasie pieczenia, to nie powinny mocno wyschnąć. Worek można czymś spiąć od góry i spróbować podgrzać w ten sposób w piekarniku. Mam nadzieję, że pozostałym domownikom będzie smakowało:) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Witam, też lubię takie mięsko, szybko i prosto:) dla soczystości dodaję jeszcze pół jabłka (wydrążone tylko gniazdo nasienne). Odgrzać można na patelni, albo w tym sosiku albo podlać odrobiną wody i pod przykryciem na małym ogniu. Jak się odgrzewa mięsko razem z ryżem (lub innym dodatkiem) to też przechodzi tymi aromatami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. a czy to jest dobre dla cukrzyka typuII?????????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, ale nie znam dokładnych zasad dotyczących diety dla cukrzyków. Z tego co wyczytałam w internecie pierś z kurczaka jest jednak rekomendowanym produktem w tej diecie, jako mięso chude, nisko tłuszczowe.

      Usuń
    2. Samemu trzeba sprawdzić, każdemu może inaczej cukier skoczyć, dużo zależy od przypraw.

      Usuń
  6. Przeczytałam przepis i bardzo mi się spodobał. A po trzech godzinach pracy w sieci poszłam do kuchni i "z pamięci" zrobiłam Twojego kurczaka. Dodałam do marynaty - tak jak u Ciebie - sok z cytryny, oliwę, sól, słodką paprykę....a potem pamięć mnie najwyraźniej zawiodła, bo zamiast tymianku, dodałam oregano i już nie pasował mi do tej kombinacji ziołowy pieprz, więc dodałam świeżo zmielony czarny. Ale i tak wyszedł pyszny kurczak. Podałam go z ziemniakami puree oraz z cukinią i cebulą pokrojoną w plasterki i podsmażoną (czy może uduszoną, ale bez przykrywania) na małym ogniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobilam i bardzo dobra:) mąż także zadowolony:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tez wypróbuje ten przepis.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. A dla 1kg fileta ile cytryny trzeba dać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmując że średnia waga pierśnika z jednej kury to ok 500 g, a dla takiej porcji podane są proporcje w moim przepisie, to w przypadku 1 kg składniki należy podwoić. Trzeba więc użyć soku z jednej całej cytryny.

      Usuń
  10. Piekarnik nastawić na Góra dół czy termoobieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w 200 stopniach Celsjusza z grzaniem góra-dół. Ale można piec też z termoobiegiem w temperaturze zmniejszonej do 180.

      Usuń
  11. Olej musztarda trochę soku z cytryny troche pieprzu czosnek czerwona słodka papryka majranek tymianek i jak ktoś woli ostrawe przyprawa so kurczaka .

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobry 😊polecam wyszło przepychota,będę robić częściej!

    OdpowiedzUsuń
  13. A jakby do rękawa dołożyć "warzywa na patelnie" mrożonkę to warto czy raczej popsuje to ostateczny efekt i smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, nie próbowałam. Ale oczekiwałabym raczej pozytywnego efektu.

      Usuń
  14. Co zrobić z nadmiarem wody, ktora w trakcie pieczenia się wydzieliła? Udka z kurczaka były ugotowane i mało smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy w worku do pieczenia były zrobione małe dziurki, którymi uchodziłaby para? Większość płynu powinna tym samym odparować już w trakcie pieczenia. Potrawy z worka nigdy nie będą przypieczone tak jak na blasze. Kwadrans przed końcem pieczenia można rozciąć worek od góry i poprostu pozwolić się mięsu przyrumienić.

      Usuń