niedziela, 5 maja 2013

CIASTKA TWAROGOWE Z JABŁKIEM




Przepis na te ciasteczka widywałam już w wielu miejscach, aż w końcu postanowiłam je upiec. Ciasto jest fajne, plastyczne. Córka wycinała koła, ja lepiłam koperty i już po chwili jadłyśmy pyszne ciastka na słonecznym tarasie. Polecam!

Składniki na ok. 25 szt.
  • 320 g mąki pszennej
  • 250 g masła
  • 250 g twarogu
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 jabłka
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • cukier puder do posypania

W misce umieścić przesianą mąkę, cukier waniliowy, masło i twaróg. Składniki posiekać nożem, po czym zagnieść elastyczne ciasto. Uformować z niego kulę i odłożyć na 1 godz. do lodówki.
Po tym czasie podzielić je na dwie części i rozwałkować na grubość ok. 5 mm.
Jabłka obrać i pokroić na większe plastry. Skropić sokiem z cytryny.
Z rozwałkowanego ciasta wyciąć szklanką koła, na ich środku ułożyć po kawałku jabłka i skleić jak kopertę.
Piec przez ok. 20 min w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1800C.
Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Przepis z gazetki „Przepisy czytelników”.    

7 komentarzy:

  1. pysznie wyglądają i szybko się je robi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam kilka razy i są naprawdę bardzo pyszne :}

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Piekę je zwykle na mące pszennej tortowej typ 450. Ale myślę, że udadzą się też na innej zwykłej mące pszennej typ 500 lub 550. Te ciasteczka nie są zbyt wymagające;) Pozdrawiam i życzę udanych wypieków!

      Usuń
  4. Piekłam według tego przepisu i wychodzą przepyszne... Żal tylko, że tak szybko znikają:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam zrobić rogaliki, ale z braku czasu padło na te ciacha. Co prawda inaczej je uformowalam, ale wyszły absolutnie pyszne! To już drugi udany wypiek z tego bloga, poprzednio zajadalismy się Kilimandżaro. Bede testować dalej :). Pozdrawiam serdecznie :).Ania.

    OdpowiedzUsuń