środa, 28 sierpnia 2013

SAŁATKA Z OGÓRKÓW I FASOLKI SZPARAGOWEJ NA ZIMĘ




Z ostatnich ogórków w tym roku przygotowałam pyszną sałatkę z fasolką szparagową. Cała rodzina uznała ją za niezwykle smaczną, a ja cieszę się że ją odkryłam. Z tej porcji wyszło mi ok. 9 słoików o pojemności 750 ml. Jeden z nich wyjadłam już drugiego dnia po przygotowaniu i miałam ochotę na więcej;) Zróbcie ją koniecznie!

  • 2 kg ogórków
  • 2 kg żółtej fasolki szparagowej
  • 1 kg cebuli
  • 1 łyżka soli

Zalewa:

  • 1 szkl. octu
  • ½ szkl. oleju
  • 200 g przecieru pomidorowego
  • 4 łyżki soli
  • 2 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego

Ogórki obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Cebule obieramy i kroimy w półksiężyce. Cebule dodajemy do ogórków, wsypujemy 1 łyżkę soli, mieszamy i odstawiamy na ok. 30 min. Po tym czasie odciskamy z wytworzonego soku.
Z fasolki odcinamy końcówki i kroimy na ok. 2-3 cm kawałki. Gotujemy w lekko osolonej wodzie przez ok. 20 min. Odcedzamy i studzimy. Łączymy z ogórkami.
Składniki zalewy mieszamy i podgrzewamy do momentu rozpuszczenia się cukru. Ciepłą zalewą zalewamy warzywa, mieszamy i odstawiamy na 30 min. Po tym czasie sałatką razem z zalewą napełniamy przygotowane słoiki. Pasteryzujemy ok. 15 min.

Przepis wg gazetki „Domowe przetwory”.

Zapasy na zimę - I edycja 2013

9 komentarzy:

  1. Super przepis, prosty i do tego pyszny.
    Zrobiłam i wszyscy się zajadali.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam kilka dni temu z połowy składników i został mi tylko 1 ( jeden) słoik .... Przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc chyba czas na powtórkę, tylko już nie z połowy składników, a z podwójnej porcji. Zima jest długa... Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za komentarz;)

      Usuń
  3. Pyszna. Zrobiłam z całej porcji- i właśnie mąż otworzył, po cichutku, OSTATNI słoik. W przyszłym roku potroję ten skład. dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha :_) mniam mniam moja ulubiona a przepis mi się zapodział dziękuje za odświerzenie pamięci :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie robię sałatkę, nie mogę doczekać się aż ją spróbuję - po tych wszystkich komentarzach musi być pyszna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. po jakim czasie jest dobra do spozycia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak piszę powyżej, zdarza mi się otwierać pierwszy słoik już na drugi dzień po przygotowaniu.

      Usuń