środa, 28 sierpnia 2013

SAŁATKA Z OGÓRKÓW I FASOLKI SZPARAGOWEJ NA ZIMĘ




Z ostatnich ogórków w tym roku przygotowałam pyszną sałatkę z fasolką szparagową. Cała rodzina uznała ją za niezwykle smaczną, a ja cieszę się że ją odkryłam. Z tej porcji wyszło mi ok. 9 słoików o pojemności 750 ml. Jeden z nich wyjadłam już drugiego dnia po przygotowaniu i miałam ochotę na więcej;) Zróbcie ją koniecznie!

  • 2 kg ogórków
  • 2 kg żółtej fasolki szparagowej
  • 1 kg cebuli
  • 1 łyżka soli

Zalewa:

  • 1 szkl. octu
  • ½ szkl. oleju
  • 200 g przecieru pomidorowego
  • 4 łyżki soli
  • 2 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego

Ogórki obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Cebule obieramy i kroimy w półksiężyce. Cebule dodajemy do ogórków, wsypujemy 1 łyżkę soli, mieszamy i odstawiamy na ok. 30 min. Po tym czasie odciskamy z wytworzonego soku.
Z fasolki odcinamy końcówki i kroimy na ok. 2-3 cm kawałki. Gotujemy w lekko osolonej wodzie przez ok. 20 min. Odcedzamy i studzimy. Łączymy z ogórkami.
Składniki zalewy mieszamy i podgrzewamy do momentu rozpuszczenia się cukru. Ciepłą zalewą zalewamy warzywa, mieszamy i odstawiamy na 30 min. Po tym czasie sałatką razem z zalewą napełniamy przygotowane słoiki. Pasteryzujemy ok. 15 min.

Przepis wg gazetki „Domowe przetwory”.

Zapasy na zimę - I edycja 2013

20 komentarzy:

  1. Super przepis, prosty i do tego pyszny.
    Zrobiłam i wszyscy się zajadali.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam kilka dni temu z połowy składników i został mi tylko 1 ( jeden) słoik .... Przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc chyba czas na powtórkę, tylko już nie z połowy składników, a z podwójnej porcji. Zima jest długa... Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za komentarz;)

      Usuń
  3. Pyszna. Zrobiłam z całej porcji- i właśnie mąż otworzył, po cichutku, OSTATNI słoik. W przyszłym roku potroję ten skład. dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha :_) mniam mniam moja ulubiona a przepis mi się zapodział dziękuje za odświerzenie pamięci :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie robię sałatkę, nie mogę doczekać się aż ją spróbuję - po tych wszystkich komentarzach musi być pyszna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. po jakim czasie jest dobra do spozycia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak piszę powyżej, zdarza mi się otwierać pierwszy słoik już na drugi dzień po przygotowaniu.

      Usuń
  7. Super.wlasnie robie juz kolejne sloiki

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis,dla cukrzyka jednak troche duzo cukru.Ile ksylitolu np. Dodac zamiast?.Przepis brzmi pysznie😚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie robiłam nigdy przetworów z ksylitolem, więc moja wiedza na ten temat jest ograniczona. Wg informacji znalezionych w internecie wynika, że ksylitol ma podobne natężenia słodyczy co cukier, więc aby zalewa miała odpowiedni smak, należałoby go dodać w podobnej ilości jak cukru, czyli co najmniej 2 szklanki.

      Usuń
  9. Uwielbiam. Mogę ją jeść nawet na obiad. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. Robię kolejne słoiki tej sałatki. Rzeczywiście jest pyszna.
    Zastanawiam się czy nie będzie buzowac? Nie popsuje się? Robię duże porcje, bo to sałatka nr 1 u nas 😁.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pasteryzacji należy odczekać aż słoiki przestygną (u mnie stoją zwykle na blacie w kuchni do następnego dnia) i sprawdzić czy wszystkie pokrywki dobrze się zassały, tzn. czy środek jest wklęsły czy odskakuje przy dotknięciu. Te co do których mam wątpliwości wstawiam do lodówki i zjadam w pierwszej kolejności, pozostałe w piwnicy mogą stać nawet rok lub dłużej i nic się im nie dzieje.

      Usuń
  11. Czy może długo stać w komórce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pasteryzacji wytrzymuje nawet rok. U mnie stoi na regale w chłodnej i ciemnej piwnicy.

      Usuń
  12. Witam brakło mi zalewy czy mogę dorobić i wlać prosto do sloikow

    OdpowiedzUsuń