poniedziałek, 19 sierpnia 2013

BIGOS Z KURCZAKIEM




To taki nasz imprezowy bigosik na bogato. Przepis mam od tak dawna, że zupełnie już nie pamiętam skąd. Nazywam go bigosem półkilogramowym bo wszystkich składników jest równo po pół kilograma. Smakuje wyśmienicie, a najbardziej oczywiście wtedy gdy się kończy;). Polecam wszystkim, którzy go nie znają!

  • ½ kg piersi z kurczaka
  • ½ kg cebuli
  • ½ kg marchwi
  • ½ kg pieczarek
  • ½ kg białej kapusty
  • ½ kg kiełbasy śląskiej lub zwyczajnej
  • ½ l bulionu drobiowego
  • 250 ml gęstego przecieru pomidorowego
  • majeranek
  • sól, pieprz
  • olej

Marchew kroimy w paseczki, cebulę w piórka, pieczarki w plasterki, kiełbasę w półksiężyce, kapustę w kostkę a piersi kurczaka w niewielkie paski. Kapustę zalewamy bulionem i dusimy na małym ogniu. W tym czasie wszystkie pozostałe składniki kolejno obsmażamy na niewielkiej ilości oleju i dodajemy do kapusty. Najpierw marchew, potem cebulę, pieczarki, piersi i kiełbasę. Całość mieszamy i dusimy do miękkości warzyw i mięsa. U mnie od momentu wstawienia kapusty trwało to niecałą godzinę. Jeśli w czasie gotowania wygotuje nam się zbyt dużo bulionu, można dolać trochę wody. Na koniec dodajemy przecier pomidorowy, doprawiamy solą, pieprzem i majerankiem. Zagotowujemy i serwujemy.

3 komentarze:

  1. Bigos idealny prosty i szybki w zrobieniu.Robiłam juz na wiele imprez i zawsze zachwyca.Ten przepis przekazalam już wielu osobom.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie najlepszy bigos, na prawdę polecam! Ja dostałam przepis od mamy, gdzieś go wynalazła ;) teraz już wiem gdzie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też znam ten przepis, pochodzi ze starej gazetki,,Wyślij przepis,,.Bigos jest przepyszny

    OdpowiedzUsuń