czwartek, 8 sierpnia 2013

OGÓRKI W SOSIE KOPERKOWYM NA ZIMĘ




Bardzo smaczna sałatka ogórkowa z koperkową nuta. Robiłam ją po raz pierwszy, więc jeden ze słoików otworzyłam z ciekawości już po kilku dniach. Koperek jest wyczuwalny, ogórki smaczne i chrupiące, całość bardzo udana. Jest też dość ostra, więc jeśli ktoś lubi łagodniejsze smaki może zmniejszyć nieco ilość octu. Z tej porcji otrzymałam 9 słoików o pojemności 750 ml.

  • 5 kg ogórków
  • 6 średnich cebul
  • 4 łyżki soli

Zalewa:

  • 2 szkl. octu
  • 2 szkl. cukru
  • 4 łyżki posiekanego koperku
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 2 op. sosu koperkowo-ziołowego do sałatek

Ogórki obieramy i kroimy w plasterki. Podobnie postępujemy z cebulą, łączymy ją z ogórkami, solimy i odstawiamy na 2 godziny. Po tym czasie odlewamy powstały sok.
Składniki zalewy zagotowujemy, studzimy i mieszamy z ogórkami. Odstawiamy razem na 10 min i wkładamy sałatkę do przygotowanych słoków. Pasteryzujemy 10 min.

Przepis pochodzi z tegorocznej gazety PP - „Przetwory i nalewki” (zmieniłam tylko pieprz czarny na ziołowy).

4 komentarze:

  1. Czy do zalewy nie trzeba dodać wody?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dodajemy wody, robimy zalewę tylko z podanych składników. Robiłam w tym roku już 2 razy i wychodzi super. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ogórki gruntowe czy te zielone długie?
    jeanette

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na przetwory przeznaczam zawsze ogórki gruntowe, ale z długich sałatkowych pewnie też się uda;)

      Usuń