środa, 19 czerwca 2013

KROKIECIKI Z KASZY MANNY Z MUSEM TRUSKAWKOWYM




Uwielbiam kaszę mannę w deserach i ciastach. Miałam ochotę na jakieś placuszki z jej udziałem i tak wpadłam na pomysł tych krokiecików. Są niesamowite. Chrupiące z wierzchu i delikatne jak pianka w środku. Do tego pyszny mus truskawkowy. Ja nie mogłam się oprzeć, a wy spróbujecie?

  • 2 szklanki mleka
  • ¾ szkl. kaszy manny
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru
  • 1 jajko
  • bułka tarta
  • olej
Mus truskawkowy:
  • 200 g truskawek
  • 1-2 łyżki cukru
Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowy. Mieszając, wolno wsypywać kaszę mannę. Gotować na małym ogniu, cały czas mieszając przez ok. 5 min. Odstawić do wystudzenia.
Zimną kaszę zmiksować z jajkiem. Będzie bardzo gęsta i lepka. Brzegiem dużej łyżki nabierać porcje kaszy, delikatnie obtaczać je w bułce tartej i formować dłońmi małe, podłużne krokieciki. Smażymy je na rozgrzanym oleju na złoto-brązowo z każdej ze stron. Odkładamy na papierowy ręcznik, który wchłonie nadmiar tłuszczu.
Truskawki miksujemy, dodając cukru do smaku.
Krokieciki podajemy na ciepło lub zimno polane dużą ilością musu truskawkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz