sobota, 8 czerwca 2013

PIANKOWA RÓŻA MALINOWA




Tą piękną formę w kształcie róży dostałam od siostry już pół roku temu i jakoś do tej pory nie miałam na nią pomysłu. Nie byłam też pewna czy ciasto po wyjęciu na pewno zachowa formę i odklei się w całości z wszystkich zakamarków. W końcu postanowiłam jednak zaryzykować i udało się bez problemu. Pianka malinowa sprawdza się tu super. Schłodzona przypominała dzieciom lody. Teraz mogę myśleć nad kolejnymi przepisami do wykonania w formie róży, bo wreszcie przestałam się jej bać;)

  • 20-30 dag malin świeżych lub mrożonych
  • 30 dag jogurtu naturalnego
  • 30 dag śmietany kremówki 36%
  • 20 dag cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • sok z ½ cytryny
  • 5 łyżeczek żelatyny
Maliny miksujemy blenderem. Jeśli używamy mrożonych najpierw należy je rozmrozić.
Jogurt mieszamy z cukrem pudrem, cukrem waniliowym i sokiem z cytryny.
Śmietanę ubijamy na sztywno, łączymy z masą jogurtową i malinami.
Żelatynę rozpuszczamy w pół szklanki wrzątku, lekko studzimy i mieszamy z pianką malinową. Całość przelewamy do formy i wstawiamy do lodówki do stężenia.

Desery z Kremówką

6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, naprawdę :) Zrobiłabym coś takiego w kieliszkach, bo nie mam takiej formy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka pianka uda się właściwie w każdym naczyniu. Polecam, bo to świetny deser, zwłaszcza na upały;)

      Usuń
  2. Prezentuje się niezwykle efektownie w tej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna foremka i prezentacja :)
    Dziękuję za udział w akcji :) Pozdrawiam
    beatriczenkiczen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj wypróbowałam ten przepis, miałam dość podobną formę jednak nie dokładnie taką samą i róża nie wyszła mi tak efektowna jak twoja :( Niemniej jednak pianka była pyszna i wszystkim bardzo smakowała :).

    OdpowiedzUsuń