środa, 4 września 2013

MURZYNEK Z GRUSZKAMI




Gruszki i czekolada zawsze do siebie pasują;) Zrobiłam więc czekoladowego murzynka z gruszkami. Ciasto jest pysznie czekoladowe, wilgotne i długo zachowuje świeżość. Niby takie proste i zwyczajne, do przygotowania bez szczególnej okazji w połowie tygodnia, a jednak podbiło serca wszystkich domowników!

  • 1 szkl. mąki
  • 1 szkl. cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 160 g margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • 4 gruszki
Polewa:
  • 100 ml śmietany kremówki 30%
  • 1 gorzka czekolada

Margarynę, cukier, kakao i mleko gotujemy przez 5 min na małym ogniu, cały czas mieszając. Zdejmujemy z ognia i studzimy.
Żółtka oddzielamy od białek i dodajmy do zimnej masy. Miksujemy. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszamy do połączenia się składników. Białka ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z ciastem.
Dno blaszki o wym. 22 x 26 cm lub tortownicy o średnicy 24 cm wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto.
Gruszki obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w plasterki. Rozkładamy równomiernie na cieście i wkładamy je do piekarnika z termoobiegiem rozgrzanego do 1800C na ok. 40-45 min. (do suchego patyczka).
Śmietankę podgrzewamy, dodajemy połamaną czekoladę i mieszając podgrzewamy do momentu jej całkowitego rozpuszczenia. Nie zagotowujemy. Polewę rozsmarowujemy na przestudzonym cieście.

5 komentarzy:

  1. Z gruszką jeszcze nie jadłam ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. To było pierwsze ciasto jakie kiedykolwiek piekłam, zrobiłam je na urodziny i musiałam robić drugą blachę dla gości na następny dzień, bo tak zasmakowało wszystkim :-). Zmodyfikowałam tylko polewę, 2 tabliczki czekolady i 1/3 szklanki mleka podgrzewałam na parze, dzięki temu polewa nie była zastygnięta, tylko taka lekko mokra :-) wyszło pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis 😃

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam murzynka i gruszki ;) - chętnie spróbuję taką wersję tylko mam pytanie - w jakiej temperaturze piec bez termoobiegu, bo mój piekarnik nie posiada tej funkcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że piekąc z funkcją grzania góra-dół można podwyższyć temperaturę do 190 stopni.

      Usuń