środa, 6 sierpnia 2014

SŁODKO-KWAŚNE OGÓRKI Z MIODEM NA ZIMĘ




Bardzo lubimy pikle z miodem, więc w tym roku zrobiłam ich bliźniaczą i nieco uproszczoną wersję z ogórków krojonych ze skórką. Wyszły jędrne, chrupiące i mocno słodko-kwaśne. Miałam do dyspozycji same duże okazy, ale fajnie by to wyszło również z całymi, małymi ogóreczkami. Polecam!

  • 4 kg ogórków gruntowych
  • gorczyca biała
  • gałązki kopru z nasionami
  • czosnek
Zalewa:
  • 6 szklanek wody
  • 2 szklanki octu
  • 2 szklanki cukru
  • 4 łyżki soli
  • 10 łyżek miodu

Ogórki myjemy i kroimy w szerokie plastry. Ciasno układamy w słoikach, dodając do każdego po ok. ½ łyżeczki gorczycy i po kawałeczku czosnku. Na wierzchu układamy gałązkę kopru.
Wodę, ocet, cukier i sól mieszamy i zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia, dodajemy miód i mieszamy, aż się rozpuści. Gorącą zalewą zalewamy ogórki i dobrze zakręcamy słoiki. Pasteryzujemy ok. 5 minut.

6 komentarzy:

  1. są cudne! żałuję, że zrobiłem tak mało!

    OdpowiedzUsuń
  2. Daję 5 łyżek miodu i 2,5 szklanki.cukru.

    OdpowiedzUsuń
  3. czy ktos probował użyć octu winnego lub jabłkowego

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ten przepis,zrobię pierwszy raz,myślę że wyjdzie super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam i polecam bardzo szybko się robi i smakuje wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja juz 3 rok robie wersje kanapkowa czyli ogorki pokrojone wzdłuż w plasterki.moje dzieci uwielbiają na kanapki, do hamburgerów i do obiadu.co roku robie ich więcej a i tak znikają w mgnieniu oka.polecam są pyszne

    OdpowiedzUsuń