sobota, 9 sierpnia 2014

KOKOSOWE BABECZKI Z CZERWONĄ PORZECZKĄ NA BIAŁKACH




Kolejny smaczny pomysł na wykorzystanie białek. Puszyste, kokosowe babeczki pełne soczystych porzeczek. Przygotowałam je z wcześniej zamrożonych białek i bardzo polecam ten sposób. Kiedy zostaje mi 1 czy 2 białka, z którymi nie mam co zrobić, pakuję je do woreczka i wkładam do zamrażalki. A kiedy zbierze się więcej, powstają takie właśnie pyszne desery. 

Składniki na ok. 12 babeczek:
  • 6 białek
  • ¾ szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki + 1 łyżka
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100  ml oleju
  • skórka otarta z ½ cytryny
  • 1 szklanka czerwonych porzeczek
Białka ubijamy na sztywno, dodając stopniowo cukier, a następnie olej. Wsypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, wiórki kokosowe i skórkę z cytryny startą na najdrobniejszych oczkach tarki. Delikatnie mieszamy na najwolniejszych obrotach miksera. Porzeczki mieszamy z 1 łyżką mąki, dodajemy do masy i delikatnie mieszamy przy pomocy szpatułki lub łyżki. Ciastem napełniamy papilotki do muffinek, do ¾ ich wysokości.
Pieczemy w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1700C (lub do 1900C bez termoobiegu) przez 25 minut. 


Porzeczkowo mi 2014Porzeczkowo mi 2014

5 komentarzy:

  1. Robiłam coś podobnego z rabarbarem - boskie :) Twoje wyglądają prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne foremki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne babeczki robiłam już dwa razy, pulchne, lekkie, fantastyczne wykorzystanie białek, dodatek cytryny w połączeniu z porzeczką rewelacja. Polecam 🙂 Czy można użyć też zamrożoną porzeczkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale powinno się udać. Dodałabym porzeczki bez wcześniejszego rozmrażania prosto do ciasta. Pozdrawiam :)

      Usuń