sobota, 13 kwietnia 2013

SERNIK ZEBRA




Ten serniczek ładnie wygląda i pysznie smakuje. Przepis opracowałam metodą prób i błędów, bazując na innych znanych mi sernikach. Polecam!


Na spód:
  • 150 g herbatników
  • 75 g roztopionego masła
Masa twarogowa:
  • 1 kg zmielonego twarogu
  • 4 jajka
  • 20 dag cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 szkl. kwaśnej śmietany
  • 2 budynie waniliowe
  • 1 gorzka czekolada
  • 2 łyżki kakao
Polewa czekoladowa:
  • 100 ml śmietany kremówki
  • 1 mleczna czekolada

Dno formy o średnicy 24 cm wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy masłem. 

Herbatniki kruszymy (np. w malakserze) i łączymy z roztopionym masłem. Wylepiamy nimi spód formy i odstawiamy do lodówki do schłodzenia.
Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka miksujemy z cukrem i cukrem waniliowym na kogel-mogel. Stopniowo dodajemy śmietanę, twaróg i budynie w proszku cały czas miksując. Białka ubijamy na sztywno i łączymy z masą twarogową. Dzielimy ją na pół. Do jednej z części dodajemy rozpuszczoną czekoladę i kakao. Miksujemy.
Masy wylewamy na herbatnikowy spód naprzemiennie po 3 łyżki – raz masę białą, raz czekoladową.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 1700C przez 1 godz. i 15 min. Po tym czasie piekarnik wyłączamy i zostawiamy w nim ciasto aż do ostudzenia.

Śmietankę wlewamy do garnuszka, łamiemy do niej czekoladę i podgrzewamy do momentu rozpuszczenia czekolady. Smarujemy wystudzony sernik.

22 komentarze:

  1. wygląda wspaniale :D prawdziwa z niego zebra!!

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj 1proba mam nadzieję że się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sernik pycha naprwde polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. sernik wygląda pięknie.Ja zrobiłam wczoraj i cały mi opadł.Dlaczego?
    Będę wdzięczna o odpowiedż.
    Pozdrawiam.Mariola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mojego doświadczenia wynika, że prawie każdy sernik po upieczeniu nieco opada - jedne mniej, drugie więcej, taka ich uroda. Możemy się jedynie starać, przestrzegając kilku utartych zasad, aby opadały jak najmniej. Między innymi poprzez zostawianie sernika do ostudzenia w wyłączonym piekarniku, używaniu wszystkich produktów w temperaturze pokojowej, pieczenia bez termoobiegu. Znaczenie ma również jakość używanego twarogu i rodzaj piekarnika. Ten konkretny sernik zebra opada mi dość nieznacznie, ale z kolei mojej siostrze piekącej go z tego samego przepisu opada dużo bardziej. Na szczęście opadanie nie wpływa na smak;) Życzę powodzenia w dalszych próbach!

      Usuń
  5. Czy ser może być taki gotowy z wiaderka,czy raczej mielony własnoręcznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej może być ser gotowy z wiaderka, trzeba sobie życie upraszczać;) Jednak przy zakupie proszę wybierać ser dobrej, sprawdzonej firmy, gdyż kupując przypadkowy można nie uzyskać oczekiwanego efektu. Powodzenia!

      Usuń
  6. budyń w proszku z cukrem czy bez cukru?

    OdpowiedzUsuń
  7. Z musem truskawkowym - rewelacja !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowny smak, ale mój nie wyglądał tak 'zebrowo' okazyjnie jak Pani ;)
    ale smaku nie można mu było zarzucić, przepyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował:) A nad wyglądem zawsze można jeszcze popacować;) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  9. sernik poprostu rewelacja ! przepyszny i świetnie się prezentuje dziękuje za ten cudowny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za miły komentarz;) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. rozumiem, że nakładanie na formę ma wyglądać tak, że nakładamy 3 łyżki jasnej masy na środek formy, następnie na to 3 łyżki ciemniej itd. w JEDNO miejsce i pozwalamy, żeby masa sama sie rozlewała w formie?

    OdpowiedzUsuń