środa, 5 marca 2014

KAPUŚNIAK Z KISZONEJ KAPUSTY Z KASZĄ PĘCZAK




Pamiętam, że kaszę do kapuśniaka z kiszonej kapusty dodawała zawsze moja mama i babcia, więc i ja przejęłam ten zwyczaj. W czasie zimowych miesięcy pojawia się na naszym stole kilkakrotnie, bo jest sycąca, rozgrzewająca, zdrowa i oczywiście niezwykle smaczna. Można ją też ugotować na żeberkach lub dodać 100 g podsmażonego wędzonego boczku. Wypróbujcie, która wersja odpowiada wam najbardziej!

  • 400 g kiszonej kapusty
  • 2 średnie marchewki
  • 1 korzeń pietruszki
  • kawałek selera
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 duża cebula
  • ½ szklanki kaszy pęczak
  • 1 łyżka masła
  • 2 litry lekkiego bulionu
  • 2 listki laurowe
  • 4 ziarenka pieprzu
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • sól, pieprz, cukier
  • majeranek
Marchew, pietruszkę, selera i ziemniaki obieramy i kroimy w drobną kostkę. Zalewamy bulionem, wsypujemy kaszę, dodajemy liście laurowe, ziarenka pieprzu i ziela angielskiego. Gotujemy ok. 20 minut.
Cebule obieramy i kroimy w drobną kostkę. Szklimy na maśle, dodajemy drobno przesiekaną kapustę, zalewamy szklanką wody i gotujemy przez 20 min. Po tym czasie przekładamy do garnka z warzywami, przyprawiamy do smaku solą, pieprzem, majerankiem i szczyptą cukru. Gotujemy wszystko razem jeszcze przez ok. 15 minut. Przed podaniem można posypać natka pietruszki.
Zainspiruj się kaszą! II edycja

1 komentarz:

  1. Polecam bardzo dobry przepis ja gotowałem na kościach surowych i wędzonych . Prima

    OdpowiedzUsuń