środa, 30 września 2015

BURACZKI Z PAPRYKĄ DO SŁOIKÓW NA ZIMĘ




Co roku przygotowuję mnóstwo słoiczków z buraczkami wg wypróbowanego przepisu (tutaj). Aby je nieco urozmaicić tym razem zrobiłam też jedną porcję z dodatkiem papryki. Przepis tylko nieznacznie zmieniłam, więc wiedziałam, że również ta wersja posmakuje rodzinie. Aromatyczna, słodko-kwaśna sałatka będzie doskonałym dodatkiem do zimowych obiadów. Otrzymałam około 13 słoików o pojemności 500 ml. Gorąco polecam!  

  • 5 kg buraków
  • 2 kg czerwonej papryki
Zalewa:
  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanki octu
  • 6 dużych cebul
  • 6 ząbków czosnku
  • 15 ziaren ziela angielskiego
  • 15 ziaren pieprzu
  • 15 listów laurowych
  • 6 goździków
  • 2 łyżki soli

Dzień pierwszy:
Buraki myjemy, zalewamy wodą, tak aby w całości je pokryła i gotujemy do miękkości (buraki średniej wielkości gotowałam ok. 45 min). Odstawiamy do przestudzenia.
Cebule i czosnek obieramy i drobno kroimy. Łączymy z pozostałymi składnikami zalewy i zagotowujemy. Odstawiamy na ok. 12 godz.

Dzień drugi:
Ugotowane buraki obieramy i ścieramy na dużych oczkach tarki.
Paprykę myjemy, pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w cienkie paseczki.
Zalewę odcedzamy. Cebulę, czosnek i przyprawy wyrzucamy, a do czystej zalewy wrzucamy paprykę. Zagotowujemy i trzymamy na ogniu ok. 5 minut.
Zalewę z papryką wlewamy do buraków. Dobrze mieszamy i przekładamy do słoików.
Pasteryzujemy 15 - 20 minut.

1 komentarz: