wtorek, 1 września 2015

ŚLIWKOWA NUTELLA Z CZEKOLADĄ




Śliwkową nutellę robiłam po raz pierwszy kilka lat temu z przepisu znalezionego w gazecie, ze śliwek, cukru i kakao. Kakao było sporo i dżemik za bardzo nam nie smakował. Co roku zmieniałam więc proporcje składników tak, aby znaleźć dla nas idealny smak. Najbardziej lubimy taki z dużą zawartością prawdziwej czekolady. Aksamitnie gładki, o pięknym kolorze i zapachu. Świetny do naleśników, gofrów i na słodka kanapkę. I taki właśnie dziś Wam polecam – na osłodę pierwszego dnia w szkole – dla małych i dużych!

Składniki na 5 – 6 słoików:
  • 2 kg śliwek węgierek
  • 500 g cukru
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 50 g ciemnego kakao

Śliwki pestkujemy, zasypujemy z cukrem i odstawiamy na kilka godzin (najlepiej na całą noc), aby puściły sok. Po tym czasie gotujemy je około jednej godziny w garnku z grubym dnem, na średnim ogniu, bez pokrywki, często mieszając. Garnek zdejmujemy z ognia, odlewamy szklankę gorących powideł i mieszamy je z kakao. Przelewamy do reszty, dodajemy połamane czekolady i mieszamy aż się rozpuszczą. Całość blendujemy na gładki mus. Garnek ponownie stawiamy na ogniu, doprowadzamy do wrzenia i gorący krem przelewamy do słoików. Zakręcamy i na 15 minut odstawiamy do góry dnem. Nie pasteryzujemy. Przechowujemy w ciemnym i chłodnym miejscu, jak każde przetwory.

5 komentarzy:

  1. mmm mus idealny do wszelkich deserów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobiłam ale wyszło za słodkie następnym razem dam mniej cukru.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobre ale ja daje tylko jedną gorzką czekolade

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły bardzo smaczne. Miałam lekko niedojrzałe śliwki i do nich te proporcje są idealne. Dałam dla kompromusu jedną deserową czekoladę, wyszło wytrawniej, ale z dwiema byłyby zdecydowanie smaczniejsze.

    OdpowiedzUsuń