poniedziałek, 17 listopada 2014

PAELLA Z KURCZAKIEM I KREWETKAMI




Paellę z kurczakiem i krewetkami jadłam po raz pierwszy u mojej siostry Iwony. Była pyszna! Dodała do niej fasolki szparagowej, której akurat nie miałam, więc moją zrobiłam z czerwoną papryką. Fajne i smaczne danie, choć dla mojej wybrednej rodziny okazało się trochę zbyt egzotyczne. Niemniej gorąco polecam!

  • 1 szklanka ryżu arborio
  • 250 g krewetek
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 1 nieduża czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 0,5 l bulionu drobiowego
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz
  • oliwa
Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Szklimy na rozgrzanej oliwie. Do cebuli wsypujemy słodką, mieloną paprykę, mieszamy i smażymy 2 minuty. Dorzucamy pierś z kurczaka pokrojoną w kostkę oraz czosnek przeciśnięty przez praskę. Smażymy do momentu, aż kurczak lekko się przyrumieni z wszystkich stron. Wsypujemy ryż, mieszamy i smażymy kilka minut, aż zacznie się robić lekko szklisty. Dodajemy paprykę pokrojoną w krótkie paski i wlewamy bulion. Gotujemy na małym ogniu, od czasu do czasu potrząsając patelnią. Po 15 minutach przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Wsypujemy curry i mieszamy. Dorzucamy krewetki (jeśli były mrożone, wcześniej należy je rozmrozić) i delikatnie mieszając gotujemy jeszcze ok. 5 – 10 minut. Gotowe danie posypujemy natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz