czwartek, 27 listopada 2014

KOTLETY Z WŁOSKIEJ KAPUSTY




Została mi spora część niewykorzystanej kapusty włoskiej, więc aby się nie zmarnowała powstały te wegetariańskie kotleciki. Podobne robiłam kiedyś z białej kapusty, jednak włoska ma nieco ostrzejszy smak, co moim zdaniem zdecydowanie im służy. Do podania na obiad, np. z surówką z pomidorów, choć dobre są także na zimno, jako przekąska. Polecam!

Składniki na ok. 15 – 18 kotletów:

  • 1 kg kapusty włoskiej (ok. ¼ dużej główki)
  • 1 duża cebula
  • 2 łyżki masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • ½ szklanki bułki tartej + do panierowania
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia

Kapustę szatkujemy, zalewamy 2 szklankami wody, lekko solimy i gotujemy do miękkości (ok. 20 – 30 minut). Odsączamy i studzimy.
Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Szklimy na maśle do lekkiego zezłocenia. Dodajemy do przestudzonej kapusty, wbijamy 2 jajka i rozdrabniamy przy pomocy blendera na jednolitą masę (jeśli nie posiadamy blendera kapustę możemy też przekręcić przez maszynkę do mięsa). Dodajemy bułkę tartą, posiekany koperek oraz sól i pieprz do smaku. Mieszamy i dłońmi formujemy płaskie kotleciki. Panierujemy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju na rumiano z obu stron. Kotlety są bardzo miękkie i delikatne, dlatego na drugą stronę najlepiej przewracać je przy pomocy szerokiej łopatki.
Wegetariański obiad IV

7 komentarzy:

  1. nie znałam tego przepisu - chętnie wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam takich kotletów, jestem bardzo ciekawa jak smakują.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna propozycja ;) Dziękuję za udział w akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam :)
    Chętnie zrobię dla synka.

    Pozdrawiam zapraszam do siebie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobilam je dzisiaj i musze powiedziec, ze sa PYSZNE !!!
    Dziekuje bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis! Pychotka, zaskoczyłam nim miłe mojego partnera który woli raczej mięsne potrawy ;)

    OdpowiedzUsuń