sobota, 19 marca 2016

BROWNIE Z BANANEM




Miałam w domu mocno dojrzałego banana, na którego nikt już nie miała ochoty, a za sobą pyszne brownie z mascarpone i rodzinkę wciąż złaknioną czekoladowych wypieków. Połączyłam jedno z drugim, pozmieniałam, dodałam ciut od siebie i tak powstało moje brownie nr 2 – z delikatnym aromatem banana i miodu, ale nade wszystko jak zawsze mocno czekoladowe i lekko wilgotne. Wyszło pyszne, polecam!

  • 2 gorzkie czekolady (200 g)
  • ½ białej czekolady (50 g)
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 1 mocno dojrzały banan (100 – 120 g miąższu)
  • 1 szklanka mąki
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Gorzkie czekolady razem z masłem pokrojonym na kawałki rozpuszczamy w kąpieli wodnej (tzn. szklaną lub metalową miseczkę z masłem i czekoladą umieszczamy nad garnkiem z gotującą się wodą). Studzimy.
Jajka z cukrem i szczyptą soli miksujemy na jasną, puszystą masę. Dodajemy miód i zmiksowanego lub rozgniecionego widelcem banana, a następnie przestudzoną czekoladę z masłem. Miksujemy i dodajemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia. Mieszamy i przelewamy ciasto do blaszki o wymiarach 21 x 26 cm (lub podobnej) wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 30 minut w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1600C (lub do 1800C bez termoobiegu). Po upieczeniu ciasto powinno być w środku lekko wilgotne.
Białą czekoladę rozpuszczamy i cienkimi strużkami polewamy przestudzone brownie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz