sobota, 15 sierpnia 2015

KECZUP Z CUKINII




 O keczupie z cukinii słyszałam wiele dobrego, więc od dawna planowałam jego domową produkcję. Bazowałam na przepisie od koleżanki, jednak dość znacznie go zmieniłam, uwzględniając własne preferencje smakowe. Przede wszystkim zdecydowanie zmniejszyłam ilość octu i cukru oraz dodałam cynamon, który podkręca smak. Keczup okazał się hitem! Siostra, którą obdarowałam małym, degustacyjnym słoiczkiem, już też skorzystała z przepisu. Dobrze, że mamy tyle cukinii w ogrodzie. 

Z tej porcji otrzymałam niecałe 2 litry keczupu:

  • 1 ½ kg obranej i pozbawionej nasion cukinii
  • ½ kg cebuli
  • 3 czerwone papryki
  • 250 ml koncentratu pomidorowego
  • ½ szklanki octu
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki oleju
  • garść soli
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • ½ łyżeczki ostrej mielonej papryki
  • ¼ łyżeczki czarnego mielonego pieprzu
  • ¼ łyżeczki cynamonu

Cukinię, cebulę i paprykę ścieramy na dużych oczkach tarki lub przy pomocy robota kuchennego. Zasypujemy garścią soli, mieszamy i odstawiamy na ok. 10 godzin (najlepiej na całą noc). Po tym czasie warzywa razem z sokiem jaki puściły przekładamy do garnka z grubym dnem i gotujemy na małym ogniu, bez przykrycia, od czasu do czasu mieszając, przez 60 minut. Dodajemy cukier, ocet, olej, koncentrat pomidorowy oraz wszystkie przyprawy. Gotujemy kolejne 30 minut, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Na koniec całość blendujemy. Gorący keczup przelewamy do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy po 10 – 15 minut.
Jeśli zależy nam na otrzymaniu jedwabiście gładkiego keczupu, przed nałożeniem do słoików można go dodatkowo przetrzeć przez gęste sito. Jest to trochę dodatkowej pracy, ale efekt wart jest zachodu.

Warzywa psiankowate 2015 Warzywa psiankowate 2015

7 komentarzy:

  1. zrobiłam,keczup wyszedł pyszny

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że mój przepis się sprawdził. Swoją tegoroczną porcję keczupu też mam już w słoikach;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam jedną porcję keczupu dziś robię następną.Lubię pani przepisy.Prosiłabym o przepis buraczki marynowane w całości

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalazłam przepis na buraczki marynowane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się :) Przepisy na wszystkie moje sprawdzone przetwory znajdują się w zakładce na samej górze po prawej stronie. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Witam, zrobiłam dzisiaj pierwszy raz ketchup z cukinii wg. pani przepisu i wyszedł pyszny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbna porcja zjedzona i słoiki wylizane:) Dziś robię już na zimę, dwa rodzaje:czerwony i żółty (do żółtego dodaję przetarte na sicie żółte pomidory zamiast koncentratu). Kolejny raz dziękuje za przepisy:)

    OdpowiedzUsuń