czwartek, 25 stycznia 2018

CIASTECZKA Z MASŁEM ORZECHOWYM




Na słodką przekąskę polecam proste i szybkie ciasteczka z masłem orzechowym. Po ostygnięciu są kruche i piaskowe o intensywnym fistaszkowym smaku. Można je zjadać od razu, ale bardzo dobrze przechowują się też w zamkniętej puszce. Inspirowałam się przepisem Marthy Stewart.

Składniki na 50 ciastek:
  • 450 g masła orzechowego
  • 100 g miękkiego masła
  • ¾ szklanki cukru trzcinowego
  • 1 duże jajko
  • 1 ½ szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masło miksujemy z cukrem, masłem orzechowym i jajkiem – na najwyższych obrotach miksera, przez 3 – 4 minuty. Dodajemy mąkę przesianą razem z proszkiem do pieczenia i miksujemy na najwolniejszych obrotach miksera, tylko tyle, aby składniki się połączyły. Łyżeczką nabieramy porcje ciasta wielkości orzecha włoskiego, dłońmi formujemy z nich kulki, lekko spłaszczamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zachowując odstępy. Każde ciastko dwukrotnie dociskamy od góry widelcem spłaszczając je i tworząc wzorek w kratkę. Pieczemy 18 – 20 minut w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1600C (lub do 1800C bez termoobiegu). Studzimy na blaszce, a kiedy ostygną przekładamy je do zamykanego pojemnika, w którym można je przechowywać 3 – 4 tygodnie.

2 komentarze:

  1. Bardzo mi się spodobał ten prosty sposób na dekorację ciasteczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, na pewno będę musiał wypróbować.

    OdpowiedzUsuń