środa, 21 marca 2018

ROLADA SZPINAKOWA Z ŁOSOSIEM




Dziś pierwszy dzień wiosny, więc musi być zielono! Rolada szpinakowa z łososiem to oryginalna przekąska na zimno, do padania na wszelkiego typu uroczystościach. Znam ją od lat, choć sama robiłam po raz pierwszy. Inspirowałam się przepisami, które krążą w blogosferze i gazetach kulinarnych. W przygotowaniu jest dużo łatwiejsza niż się wydaje, a smakiem naprawdę zaskakuje. Jedyną trudność sprawiło mi odklejanie ciasta szpinakowego od papieru do pieczenia, ale przy odrobinie cierpliwości i pomocy ostrego, szerokiego noża jakoś sobie poradziłam. Smakowo ta roladka idealnie trafia w moje gusta, więc z ochotą będę ją powtarzać.

  • 350 g mrożonego szpinaku
  • 300 g serka twarogowego
  • 200 g wędzonego łososia w plastrach
  • 4 jajka
  • pęczek koperku lub pietruszki
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • ½ łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta pieprzu

Szpinak rozmrażamy i dobrze odsączamy. Miksujemy z żółtkami, sokiem z cytryny, solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Białka ubijamy na sztywną pianę i porcjami dodajemy do masy szpinakowej, za każdym razem delikatnie mieszając szpatułką, aby nie utracić puszystości. Masę wylewamy na blaszkę z wyposażenia piekarnika (u mnie 28 x 40 cm) wyłożoną uprzednio dobrej jakości papierem do pieczenia. Pieczemy 20 minut w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1600C (lub do 1800C bez termoobiegu). Studzimy, a następnie delikatnie, najlepiej przy pomocy ostrego, szerokiego noża odklejamy płat ciasta od papieru. Na cieście cienką warstwą rozsmarowujemy serek twarogowy, posypujemy drobno posiekanym koperkiem lub pietruszką i układamy plastry łososia. Zwijamy w roladę wzdłuż dłuższego boku i ciasno owijamy folią spożywczą lub aluminiową. Wkładamy na 2 – 3 godziny do lodówki. Przed podaniem kroimy w plastry o grubości 1 – 2 cm.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz