piątek, 24 listopada 2017

GOFRY POMARAŃCZOWO-DYNIOWE




Gofry z dynią i pomarańczą to moje ostatnie kulinarne odkrycie. W smaku zdecydowanie króluje pomarańcza z nutą cynamonu. Podając je córce i mężowi nie wspominałam nic o dyni bojąc się ich reakcji. Zajadali aż miło, wychwalając cudowny smak i aromat, a ja cieszyłam się z udanego eksperymentu. Po kilku dniach upiekłam je po raz drugi, aby się przekonać czy wychodzą tak samo pyszne za każdym razem. I wychodzą! Podaję je z bitą śmietaną, obficie oprószone cynamonem, choć równie smaczne są z samym cukrem pudrem. Jak dobrze, że zrobiłam w tym roku duży zapas pieczonej dyni!

Składniki na 10 – 12 gofrów:
  • 2 szklanki mąki
  • ¾ szklanki musu z pieczonej dyni
  • 1 pomarańcza (sok + skórka)
  • 1 szklanka mleka
  • ¼ szklanki oleju
  • 2 jajka
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Skórkę z pomarańczy ścieramy na drobnych oczkach tarki (tylko pomarańczową część), a następnie wyciskamy z niej cały sok. Mąkę mieszamy z cukrem, proszkiem do pieczenia, cynamonem i szczyptą soli. Dodajemy mus z dyni, skórkę oraz sok z pomarańczy, mleko, olej i jajka. Miksujemy do połączenia się składników. Ciasto wylewamy porcjami na rozgrzaną gofrownicę. Pieczemy do zrumienienia. Podajemy z ulubionymi dodatkami, np. bitą śmietaną, cukrem pudrem i cynamonem.

1 komentarz:

  1. Super gofry :) Dynię w tym roku pokochałam, ale z pomarańczą jeszcze nie jadłam, ciekawy pomysł :>

    OdpowiedzUsuń