poniedziałek, 20 listopada 2017

BROWNIE Z DYNIĄ




W klimacie jesienno-świątecznym upiekłam piernikowe brownie z dynią. Mocno czekoladowe, mocno wilgotne, aromatyczne i pyszne tak, że aż nie da się nie sięgnąć po następny kawałek! 

Brownie:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¾ szklanki musu z pieczonej dyni
  • szczypta soli
Polewa:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka masła
  • opcjonalnie posypka karmelowa

Brownie: Gorzkie czekolady razem z masłem pokrojonym na kawałki rozpuszczamy w kąpieli wodnej (tzn. szklaną lub metalową miseczkę z masłem i czekoladą umieszczamy nad garnkiem z gotującą się wodą). Studzimy.
Jajka z cukrem miksujemy na jasną, puszystą masę. Cały czas miksując stopniowo dodajemy przestudzoną czekoladę z masłem, a następnie przesianą mąkę, przyprawę do piernika i proszek do pieczenia. Na koniec dodajemy mus z dyni. Mieszamy i przelewamy do blaszki o wymiarach 21 x 26 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 30 – 35 minut w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1600C (lub do 1800C bez termoobiegu). Po upieczeniu ciasto powinno być w środku lekko wilgotne.
Polewa: Czekoladę z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Smarujemy przestudzone ciasto. Dekorujemy wg uznania, np. posypką karmelową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz