środa, 23 sierpnia 2017

SAŁATKA SZWEDZKA Z OGÓRKÓW




Przepis na sałatkę szwedzką wyszperałam wiele lat temu w jakiejś gazecie i od tamtej pory regularnie wykorzystuję. Przy pomocy robota kuchennego przygotowuje się ją sprawnie i szybko, a przepis jest na tyle uniwersalny, że można tu wg gustu dodać również np. paseczki papryki lub posiekanej natki pietruszki. 

Składniki na 10 słoików o pojemności 500 ml:
  • 4 kg ogórków gruntowych
  • 0,5 kg marchwi
  • 0,5 kg cebuli
  • 2 łyżki soli
Na każdy słoik:
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 2 ziarenka pieprzu
  • ¼ łyżeczki
Zalewa:
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka octu 10%
  • 1 szklanka cukru

Ogórki dokładnie myjemy. Marchew i cebulę obieramy. W robocie kuchennym szatkujemy warzywa na niezbyt grube plasterki. Mieszamy z dwoma łyżkami soli i odstawiamy na 4 godziny. W tym czasie przygotowujemy słoiki wrzucając do każdego po 2 ziarenka ziela angielskiego i pieprzu oraz ¼ łyżeczki gorczycy. Z warzyw odlewamy mniej więcej połowę wytworzonego soku, a pozostały razem z warzywami równomiernie przekładamy do słoików.
Składniki zalewy zagotowujemy i wlewamy do słoików z warzywami. Brzegi słoików wycieramy do czysta i mocno zakręcamy. Pasteryzujemy 20 minut. 

2 komentarze:

  1. Sałatka jest pyszna :-) Robiłam już z Pani przepisów i tą sałatkę i sos słodko-kwaśny z ananasem i dżemy i sok malinowy- wszystko pyszne! Dziękuję za sprawdzone przepisy! :-) Chciałam przy okazji zapytać czy nie ma Pani może jakiegoś sprawdzonego przepisu na taką sałatkę wielowarzywną do słoików- taką z kapustą, papryką, marchewką, pomidorami czy coś podobnego? W zalewie octowej. Robiłam jedną niedawno ale zupełnie nieudana- pomyślałam, że może Pani ma coś sprawdzonego? Serdecznie pozdrawiam i życzę kolejnych wspaniałych przepisów! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że przetwory wg moich pomysłów smakują. Widocznie mamy podobny gust smakowy;) Niestety nie mam w tej chwili godnego polecenia przepisu na sałatkę wielowarzywną, ale planuję taki opracować. Może w tym lub następnym roku się uda. W pierwszej kolejności robię wypróbowane przetwory z warzyw z własnego ogródka, te które najbardziej lubi moja rodzina, choć mimo ograniczonego czasu staram się wrzucać na bloga nowe pomysły. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam jak najczęściej w moje skromne blogowe progi:)

      Usuń