piątek, 25 sierpnia 2017

KURKI NA MAŚLE




Kurki to jedne z najsmaczniejszych grzybów, a przy tym są tak charakterystyczne, że trudno je pomylić. Sezon na nie jest dość długi, bo trwa całe lato, więc o ile sami nie wybierzemy się do lasu, to z łatwością zakupimy je gdzieś przy drodze. Moje kurki dostałam od taty, który czerpie wielką radość z ich zbierania i od lat dostarcza je na nasze stoły. Podstawowym sposobem ich obróbki jest smażenie na patelni, u nas koniecznie z cebulką i pietruszką. To taki przepis wyjściowy, który można modyfikować w zależności od potrzeb, np. dodając śmietany, ale pierwsze kurki jadamy zawsze właśnie w ten sposób, aby w pełni nacieszyć się ich smakiem.

  • 500 g świeżych kurek
  • 1 duża cebula
  • pęczek natki pietruszki
  • 2 – 3 łyżki klarowanego masła
  • sól i pieprz do smaku

Kurki oczyszczamy i na krótko wkładamy do miski z zimną wodą, aby pozbyć się pozostałości piasku. Odsączamy na durszlaku. Małe kurki pozostawiamy w całości, większe kroimy na mniejsze kawałki. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Na patelni podgrzewamy część masła, dodajemy cebulkę i podsmażamy aż zrobi się lekko szklista. Dodajemy kurki i mieszając smażymy, aż odparuje z nich cały płyn. Dodajemy kolejną łyżkę masła i smażymy jeszcze ok. 3 – 4 minut, aż kurki lekko się zarumienią. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem, i dodajemy drobno posiekaną natkę pietruszki. 

1 komentarz:

  1. Pycha! Ja sobie dziś nazbierałam kurek w lesie, później oczyściłam, umyłam i obgotowałam. Teraz ociekają. A jutro powkładam w małe pojemniczki i włożę do zamrażalki. Będzie na później :)

    OdpowiedzUsuń