piątek, 20 lipca 2018

KONFITURA PORZECZKOWO-KOKOSOWA




Aby uszlachetnić konfiturę z czarnej porzeczki dodałam do niej wiórków kokosowych. Zyskała na smaku i aromacie, a ja otrzymałam w ten sposób oryginalną, gęsta konfiturę do nadziewania pączków i rogalików. Wypieki z jej udziałem smakują wybornie, więc już nie wyobrażam sobie mojej zimowej spiżarni bez jej obecności.
 
Składniki na 6 – 7 słoików o pojemności 250 ml:

  • 2 kg czarnych porzeczek
  • 20 dag wiórków kokosowych
  • 800 g cukru

Porzeczki obrywamy z gałązek, płuczemy i przekładamy do garnka z grubym dnem. Przy pomocy tłuczka do ziemniaków lub blendera częściowo je rozgniatamy, aby puściły sok. Zasypujemy cukrem i od czasu do czasu mieszając, aby nie przywarły do dna, gotujemy na małym ogniu ok. 1 godziny. Po tym czasie wsypujemy wiórki kokosowe, mieszamy i ponownie zagotowujemy.
Gorącą konfiturą napełniamy słoiki, mocno zakręcamy i na 30 minut odwracamy do góry dnem. Nie pasteryzujemy. Przechowujemy w chłodnym i ciemnym miejscu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz