wtorek, 9 lutego 2016

SAŁATKA ŚLEDZIOWA Z ŻURAWINĄ




Sałatkę śledziową z żurawiną jadłam kiedyś na Wigilii u siostry. Bardzo mi smakowała, więc długo męczyłam ją o przepis, który gdzieś się niestety zapodział. Połączyłam więc żurawinę z najprostszą kombinacją śledziową i mam własną wersję. Jeśli wydaje wam się, że słodka żurawina nie pasuje do słonego śledzia, koniecznie spróbujcie tej sałatki. Smak jest zaskakujący!

  • 6 płatów śledziowych typu matias
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 6 jajek na twardo
  • 3 ogórki kiszone lub konserwowe
  • 1 mała puszka groszku konserwowego
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki majonezu
  • pieprz czarny mielony

Śledzie moczymy w zimnej wodzie lub mleku, aby pozbyć się nadmiaru soli. Odcedzamy, suszymy i kroimy w średnią kostkę.
Żurawinę zalewamy szklanką wrzącej wody, aby zmiękła. Po ok. 5 – 10 minutach odcedzamy.
Groszek odsączamy. Jajka i ogórki kroimy w drobną kostkę.
Wszystkie składniki łączymy, dodajemy kwaśną śmietanę i majonez oraz szczyptę pieprzu. Mieszamy i odstawiamy sałatkę do lodówki na 2 – 3 godziny, aby wszystkie smaki się przegryzły. Gotową sałatkę można posypać płatkami suszonej żurawiny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz