poniedziałek, 20 kwietnia 2015

SCHAB GOTOWANY 5-MINUTOWY




Uwielbiamy domowy schabik na kanapki - pyszny, nieprzesuszony, który daje się pokroić w ładne, cienkie plasterki. Wypróbowałam już wiele różnych przepisów. Do tej pory do naszych faworytów należały schab pieczony w worku i duszony w mleku. Aż do momentu, gdy nie zrobiłam schabu 5-minutowego (zwanego też 10-minutowym). Przepis, zdaje się jest dość popularny, choć ja odkryłam go zupełnie niedawno. Po raz pierwszy zrobiłam go na Święta Wielkanocne – z sosem tatarskim pychotka! Łączy w sobie same zalety – szybki i łatwy w wykonaniu, jak na schab jest naprawdę dość soczysty, aromatyczny i pięknie się kroi. Rodzinie wciąż jeszcze się nie znudził, więc robiłam go już trzykrotnie. Bardzo polecam!

  • 1,2 – 1,5 kg schabu bez kości
  • 2 litry wody
  • 4 łyżki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżeczka mielonego pieprzu
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 2 łyżki majeranku
  • 4 liście laurowe
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 4 obrane ząbki czosnku

Do szerokiego garnka wlewamy 2 litry wody. Dodajemy sól, cukier, majonez, musztardę, czosnek oraz wszystkie pozostałe przyprawy. Mieszamy i zagotowujemy. Wkładamy schab w jednym kawałku i od momentu kiedy woda zacznie wrzeć gotujemy przez 5 minut. Garnek zdejmujemy z ognia, przykrywamy i odstawiamy na całą noc. Następnego dnia garnek ponownie stawiamy na ogniu, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy kolejne 5 minut. Odstawiamy na kilka godzin, aż woda całkowicie wystygnie. Zimny schab wyjmujemy, osuszamy i kroimy w cienkie plasterki.

Inspiracja: TUTAJ

5 komentarzy:

  1. Ale cudowna propozycja do kanapek! Bez zbędnych konserwantów i dodatków tak jak lubię! Rzadko jem wędliny, bo jeśli już to właśnie w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. schab zostawiamy na noc w garnku w tej marynacie na noc czy wyciągamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, schab aż do ostatniego gotowania cały czas pozostaje w marynacie. O tej porze roku cały garnek wystawiam na noc poprostu na balkon.

      Usuń
  3. Masz przepis na kiełbase?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, jeszcze nie mam. Jeśli jakiś wypróbuję z pewnością umieszczę go na blogu.

      Usuń