poniedziałek, 29 sierpnia 2022

ŚLIWKOWA NUTELLA Z CZEKOLADĄ I ORZECHAMI

 


Dziś polecam śliwkową nutellę w wersji na bogato – z orzechami i migdałami. Swój wypróbowany pomysł na nutellę ze śliwek powtarzam niemal co roku, więc tym razem chciałam ją urozmaicić. Bardzo nam w tej odsłonie smakuje, więc śmiało polecam dalej!

Składniki na 8 słoików po 200 ml:

  • 3 kg śliwek węgierek
  • 750 g cukru
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 100 g mielonych orzechów laskowych
  • 50 g mielonych migdałów
  • 50 g ciemnego kakao
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka ekstraktu lub pasty z wanilii

Śliwki pestkujemy, zasypujemy cukrem i odstawiamy na kilka godzin (najlepiej na całą noc), aby puściły sok. Po tym czasie gotujemy je około jednej godziny w garnku z grubym dnem, na średnim ogniu, bez pokrywki, często mieszając. Po tym czasie odlewamy szklankę gorących powideł i mieszamy je z kakao oraz cynamonem. Przelewamy do śliwek, dodajemy połamane czekolady, orzechy, migdały i wanilię. Mieszając gotujemy razem na małym ogniu jeszcze ok. 30 minut. Całość blendujemy na gładki mus. Gorący krem przelewamy do słoików. Mocno zakręcamy. Nie pasteryzujemy. Przechowujemy w ciemnym i chłodnym miejscu, jak każde przetwory.

 

2 komentarze:

  1. Jestem ogromną fanką nutelli, także muszę przy najbliższej okazji wypróbować ten przepis! Prócz śliwek w czekoladzie to jeszcze nie próbowałam niczego podobnego ;) Właściwie skoro się tych słoików nie pasteryzuje to zdołają wytrzymać dłuższy czas? Zrobię z początku trochę na spróbowanie, a jak mi posmakuje, to zrobię większą ilość słoików. A tak z ciekawości to jak wiele słoików zazwyczaj robisz za jednym razem? Z początku patrząc na tytuł pomyślałam, że to po prostu połączenie zwykłej nutelli ze śliwkami i innymi „ingrediencjami” także jestem mile zaskoczona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pasteryzuję żadnych dżemów. Nałożone do słoików na gorąco, po sprawdzeniu czy nakrętki dobrze się zassały wytrzymują co najmniej rok, a jeśli zdarzało się, że któryś przeoczyłam to nawet po 2 i 3 latach był dobry. Mam w spiżarni dżemu w kilkunastu smakach, więc nie robię dużych porcji. Tutaj z 3 kg śliwek otrzymuję 8 słoików i dla mnie jest to ilość wystarczająca, bo robię też inne dżemy ze śliwkami.

      Usuń