niedziela, 28 lutego 2021

WAFLE Z MASĄ CHAŁWOWĄ

 


Szybkie wafelki przekładane masą chałwową w połączeniu z kwaskowatą konfiturą to mój ostatni smakowy eksperyment. Były pyszne i rozeszły się w mgnieniu oka!

  • 1 opakowanie okrągłych wafli
  • 200 g chałwy waniliowo-kakaowej
  • 75 ml śmietanki 30%
  • 40 g masła
  • 200 ml kwaskowatej konfitury (u mnie z czerwonej porzeczki)

W rondelku podgrzewamy śmietankę z masłem i pokruszoną chałwą. Mieszamy do momentu uzyskania gładkiej, aksamitnej polewy (nie doprowadzamy do wrzenia). Zdejmujemy z ognia i odstawiamy do lekkiego przestudzenia. Kiedy masa będzie jeszcze lekko ciepła, ale zacznie gęstnieć, smarujemy nią kolejne warstwy wafli na przemian z cienką warstwą konfitury. Układamy jeden na drugim, owijamy folią spożywczą, aby masa nie wyciekała, od góry obciążamy czymś ciężkim i wstawiamy do lodówki do całkowitego stężenia masy. Przed podaniem wafle kroimy na trójkąty. 

 

5 komentarzy:

  1. Przypomina mi się dzieciństwo. Zawsze tata takie robił

    OdpowiedzUsuń
  2. czy jest chalwa waniliowo kakaowa czy po 100 gram kazdej jesli jest taka to gdzie dostepna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Waniliowo-kakaową chałwę kupuję najczęściej w Biedronce, ale w innych dużych sklepach też widziałam. Do tych wafli można użyć też innego smaku ulubionej chałwy, w sumie powinno być 200 g. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. dziekuje za szybka odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawne smaki :) Wypukuję przepis jak tylko znajdę taką chałwę.

    OdpowiedzUsuń